Fiberbrød

Fiberbrød

Vi blir vel alle litt lei av det daglige brødet og dette brødet gir en deilig variasjon. Smaker skikkelig godt både til frokost, lunsj og kvelds men også til ost om du ikke har funnet et godt alternativ til kjeks.

TILSETT FRUKT, OG FÅ ET SAFTIG MÜSLIBRØD

Lurt å variere litt synes jeg. Denne miksen kan du også variere med å for eksempel tilsette tørket frukt – da får du et saftig og nydelig Müslibrød. Du kan også tilsette flere typer nøtter for en variasjon.

lavFODMAP med mengdebegrensning på 45 gram pr måltid. Det vil tilsvare en god og tykk brødskive, eller to små. 

UTEN

Gjær*), egg, laktose og hvete i tillegg til å være vegansk og kolestrolfri. 

*) gjær tilsettes miksen ved baking.

INGREDIENSER I GLUTENFRITT FIBERBRØD

Sammalt rismel*(36,2%), solsikkekjerner (25%), maisstivelse*, malte linfrø* (9%), linfrø*8%, bokhvete surdeigspulver* (bokhvetemel*, quionamel*, startkultur), havsalt, rårørsukker*, instant karamel* (karamel*, maltodextrin*) fortykningsmiddel (guarkjernemel*). 

*Fra sertifisert økologisk jordbruk.

NÆRINGSBEREGNING (PR 100G MIKS)

Energi 1804 kJ (429 kcal)

Fett 19 g

Mettet fett 2,3 g

Karbohydrater 47 g

Sukkerarter 2,8 g

Fiber 7,8 g

Protein 13,0 g

Salt 1,9 g

NÆRINGSBEREGNING PR 100G FERDIG BAKT (inkl vann og gjær)

Energi 1232 kJ (294 kcal)

Fett 13,7 g

Mettet fett 1,6 g

Karbohydrater 31 g

Sukkerarter 1,7 g

Fiber 5,0 g

Protein 9,1 g

Salt 1,29 g

 

0 0
Feed

Kommentarer

29/09/2020 av Berit Fjeldberg

Hei Er det lenge til dere får fiberbrødet på lager ? Mvh Berit Fjeldberg

Skriv en kommentar