Kjøleskapsgrøt med tyttebærcoulis

Kjøleskapsgrøt med tyttebærcoulis

Denne kombinasjonen vil overraske deg - frisk og syrlig! Oppskrfiten er hentet fra boka "Et glutenfritt kjøkken" gitt ut av Gyldendal.

Foto: Line Dammen

Du trenger:

  • 2 dl Müsli med chia *)
  • 2 dl kokosmelk
  • 1/2 dl vann
  • 1 pose frosne tyttebær (300 gram)
  • ekstra bær til pynt
  • litt sukker

 

Dette gjør du:

  1. Bland Müsli med chia, kokosmelk og vann i en skål med lokk og sett kaldt natten over, eller minimum 5 timer.
  2. Varm opp tyttebærene på svak varme i en liten kjele. Bruk en stavmikser og kjør bærene til en jevn grøt, tilsett litt sukker om du synes den er litt vel syrlig. Avkjøles.
  3. Ta glasset med kjøleskapsgrøten og ta av 1-2 ss med grøt, fyll på med tyttebærcoulis og legg så grøten tilbake og topp med hele tyttebær, et lite dryss müsli og server. 

Tips!

*) kan erstattes med glutenfri havregryn

Lag gjerne dobbel porsjon!

0
Feed

Skriv en kommentar